فایل ورد (word) بررسي رفتار اسکله هاي شمع و عرشه احداث شده بر روي بستر شيب دار دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد (word) بررسي رفتار اسکله هاي شمع و عرشه احداث شده بر روي بستر شيب دار کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد (word) بررسي رفتار اسکله هاي شمع و عرشه احداث شده بر روي بستر شيب دار،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد (word) بررسي رفتار اسکله هاي شمع و عرشه احداث شده بر روي بستر شيب دار :
نام کنفرانس یا همایش : چهاردهمين همايش صنايع دريايي
تعداد صفحات :10
چکیده مقاله:
اسکله های شمع و عرشه یکی از مهم ترین و متداول ترین سازه های بندری هستند که با توجه به لرزه خیزی بالای کشورمان، توجه به رفتار آن ها در شرایط مختلف اهمیت فراوانی دارد. یکی از مسائلی که در طراحی اسکله ها کمتر مورد توجه قرار می گیرد، لحاظ کردن شیب بستر و تأثیر آنبر رفتار اسکله می باشد. در حالی که در اکثر اسکله های شمع و عرشه موازی ساحل، شمع ها بر روی بستر شیب دار اجرا می شوند. در مقالهحاضر جهت بررسی اثرات شیب بستر، یک اسکله شمع و عرشه موازی ساحل ابتدا به روش طول گیرداری و با طول شمع های برابر (بستر صاف) و سپس با طول شمع های نابرابر و برای شیب های مختلف بستر مدلسازی شده است. در ادامه اسکله مزبور به روش فنرهای خطی وینکلر در زمین های صاف و شیب دار و با طول شمع های برابر و نابرابر مدلسازی شده و پس از انجام تحلیل شبه دینامیکی بر روی مدل ها، نتایج با یکدیگرمقایسه گردیده است. برای مدلسازی از نرم افزارSAP 2000 استفاده شده است. در روش طول گیرداری، طول شمع ها از خشکی به ساحل افزایش می یابد ولی درروش فنرهای وینکلر شیب بستر لحاظ شده است لحاظ کردن شیب بستر باعث کاهش دوره تناوب مود های ارتعاشی و در نتیجه افزایش ضریب بازتاب ساختمانB و به تبع آن افزایش برش های پایه می شود. اعمال اثرات شیب همچنین موجب افزایش سختی سازه، ایجاد پیچش در جهت موازی ساحل و افزایش لنگر خمشی و بحرانی شدنشمع های کوتاه سمت ساحل خصوصا شمع های گوشه سمت ساحل می گردد. این تغییر در پاسخ سازه، با شدید شدن شیب، بیشتر می شود