فایل ورد (word) بررسي نگرش و تمايلات رفتاري معلمان نسبت به پيشبرد برنامه هاي درسي جديد ( عدم تمرکز - مشارکت گسترده – حمايت يکپارچه )

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد (word) بررسي نگرش و تمايلات رفتاري معلمان نسبت به پيشبرد برنامه هاي درسي جديد ( عدم تمرکز - مشارکت گسترده – حمايت يکپارچه ) دارای 45 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد (word) بررسي نگرش و تمايلات رفتاري معلمان نسبت به پيشبرد برنامه هاي درسي جديد ( عدم تمرکز - مشارکت گسترده – حمايت يکپارچه )  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد (word) بررسي نگرش و تمايلات رفتاري معلمان نسبت به پيشبرد برنامه هاي درسي جديد ( عدم تمرکز - مشارکت گسترده – حمايت يکپارچه )،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد (word) بررسي نگرش و تمايلات رفتاري معلمان نسبت به پيشبرد برنامه هاي درسي جديد ( عدم تمرکز - مشارکت گسترده – حمايت يکپارچه ) :




نام کنفرانس یا همایش : همايش تمرکز و عدم تمرکز در فرايند برنامه ريزي درسي

تعداد صفحات :45

چکیده مقاله:

عمده ترین ویژگی عدم تمرکز، مشارکت افراد و گروههای ذینفع در سطوح و مراحل مختلف است . مشارکت گسترده تر و سنجیده تر، حس تعلق به برنامه جدید را افزایش داده، مشروعیت و قابلیت اجرای برنامه درسی جدید را تضمین میکند . تشویق گرایش به عدم تمرکز و تلاش برای جلب حمایت و مشارکت گستردهتر مجریان برنامه های درسی با اندیشه اجرای سازگارانه و نیمهسازگارانه برنامه درسی، مستلزم وجود نگرشهای مثبت مجریان برنامه به خصوص معلمان است . معلمان مسئول مرحله اجرایی اصلاحات برنامه درسی هستند و اثرات نهایی اصلاحات تا حد زیادی وابسته به مشارکت، فهم و دانش معلمان از تغییر است . با هدف فهم بیشتر این مفاهیم و رابطه آنها دو تحقیق جداگانه انجام شد . در تحقیق نخست، 200 نفر از دبیران فیزیک دوره متوسطه استان فارس و در تحقیق دوم 540 نفر از دبیران ریاضی دوره راهنمایی استان خوزستان شرکت داشتند . در هر دو تحقیق، بین نگرش دبیران به تغییر و نگرش و تمایلات رفتاری آنان نسبت به پیشبرد برنامه درسی جدید، رابطه مثبت و معناداری یافت شد . ادراک مثبت معلمان از نسبت سود - هزینه ( کارآیی برنامه درسی جدید ) و قابلیت اجرای برنامه درسی جدید با تمایلات رفتاری آنها در پیشبرد برنامه درسی جدید رابطه مثبت و معنادار دارد . هر قدر ادراک معلمان نسبت به حمایتهای مدرسه، حمایتهای ادارات آموزش و پرورش و سایر حمایتهای اجتماعی از برنامه درسی جدید مثبت تر باشد، نگرانی آنها از اجرای برنامه درسی جدید کمتر است و تمایلات رفتاری مثبت تری نسبت به پیشبرد برنامه درسی جدید از خود نشان می دهند . در بین دبیران فیزیک دوره متوسطه، دبیران مرد در مقایسه با دبیران زن به صورت معناداری تمایلات رفتاری مثبت تری نسبت به پیشبرد برنامه درسی جدید داشتند، اما در بین دبیران ریاضی دوره راهنمایی تفاوت معناداری بین زنان و مردان در این رابطه یافت نشد . هرچند زنان نگرانی بیشتری از مشکلات اجرایی برنامه درسی جدید داشتند، اما تفاوت آنها با مردان معنادار نبود . عدم شفافیت در برنامه جدید و ضعف در جلب مشارکت دبیران و مجریان می تواند منجر به مقاومت آنان در برابر تغییر شود و این مقاومت ممکن است هم در سطوح تصمیم گیری و هم در سطوح اجرا صورت پذیرد . گاه نگرانی معلمان از دستاوردهای پایین دانش آموزان ( کیفیت یادگیری پایین ) نیز از جمله عوامل مقاومت در برابر برنامه درسی جدید است . در صورتی که بر این تعارضات و مقاومتها غلبه نشود، اثرات زیانباری روی برنامه درسی خواهند گذاشت

لینک کمکی