فایل ورد (word) تاریخچه پیدایش مدیریت

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

 فایل ورد (word) تاریخچه پیدایش مدیریت دارای 29 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف فایل ورد (word) تاریخچه پیدایش مدیریت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد (word) تاریخچه پیدایش مدیریت،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد (word) تاریخچه پیدایش مدیریت :

فایل ورد (word) تاریخچه پیدایش مدیریت

در 29 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

فایل ورد (word) تاریخچه پیدایش مدیریت

فلسفه نوین مدیریت منابع انسانى، با وقوع انقلاب صنعتى در انگلستان(1760م.) آغاز شده است. منظور از انقلاب صنعتى، جانشین كردن ماشین به جاى انسان در صنعت است. با ورود ماشین به صحنه، امكان تقسیم كار به اجزاى كوچك‏تر فراهم شد و هركس موظف به انجام دادن بخش كوچكى از كل كار در كارخانه یا سیستم تولیدى گردید. كارگر مجبور به كار پراكنده نبود، بلكه مأمور كار با ماشین مشخص و در نتیجه، یافتن مهارت در آن كار بود.

از ویژگى‏هاى دیگر نظام صنعتى، بى‏اعتنایى به جنبه‏هاى عاطفى و عدم رعایت اصول انسانى در كارخانه‏ها بود. استفاده از كودكان، منع قانونى نداشت. آنان گاهى از طلوع آفتاب تا شب كار مى‏كردند. انقلاب صنعتى آثار اقتصادى مثبت(افزایش تولید و بازدهى سرمایه، رونق فوق‏العاده تجارت و...) و آثار اجتماعى منفى داشت (كالا تلقى شدن كارگر، براى خریدوفروش).

- نهضت كارگرى‏
در پى ستم كارفرمایان، كارگران به جان آمده و متحد شدند، اتحادیه و سندیكا تشكیل دادند، دست به اعتصاب زدند و نتایجى نیز گرفتند. كشورهاى صنعتى با وضع قانون و مقرراتى با نهضت كارگرى به مقابله برخاستند؛ اما مقاومت كارگران ادامه یافت و هم‏بستگى آنان و پیدایش اتحادیه‏ها، طرز فكر جامعه و دولت را به نفع آنان تغییر داد و موجب توازن قدرت، میان كارگر و كارفرما شد و «دموكراسى صنعتى» تحولات اجتماعى عمیقى را در جوامع صنعتى به وجود آورد.

- نهضت مدیریت علمى (1878م.)
تیلور (1856 - 1917م.) در سال 1878 چهار اصل اساسى و مهم مدیریت علمى را ارائه كرد كه عبارتند از:
اصل اول: مدیریت باید علمى باشد.
اصل دوم: انتخاب كاركنان باید اساس علمى داشته باشد.
اصل سوم: آموزش و تربیت كاركنان باید جنبه علمى داشته باشد.

لینک کمکی