فایل ورد (word) بررسی محتوای قضیه زمان از دست رفته ا ز كتاب مدیریت استرس

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

فایل ورد (word) بررسی محتوای قضیه زمان از دست رفته ا ز كتاب مدیریت استرس دارای 102 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد (word) بررسی محتوای قضیه زمان از دست رفته ا ز كتاب مدیریت استرس کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد (word) بررسی محتوای قضیه زمان از دست رفته ا ز كتاب مدیریت استرس،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد (word) بررسی محتوای قضیه زمان از دست رفته ا ز كتاب مدیریت استرس :

فایل ورد (word) بررسی محتوای قضیه زمان از دست رفته ا ز كتاب مدیریت استرس


قسمتی از متن:

چه رابطه ای بین خودآگاهی و فشار اجتماعی وجود دارد؟

هر چقدر خودآگاهی بالاتر باشد، اثر فشار اجتماعی كمتر است و بالعكس فشارهای اجتماعی بر كسانیكه خودآگاهی كمتری دارند، اثرات مخرب تری دارد. افرادی كه در سطح اول و دوم بلوغ مدل كوهلبرگ قرار دارند، فشارهای اجتماعی بسیار اثرگذاری می باشد و می تواند بسته به شدت آن، باعث خودفراموشی، انهدام هویت شخص، تغییر هویت و تبدیل شدن به انسانی با ارزشهای متفاوتی كه دیگران برای او خواسته اند شود كه آن ارزشهای حتی در حقیقت ضد ارزش هم می‌تواند باشد چون در مرحله اول كه آن را سطح خود محوری هم می‌توان گفت، فرد چیزی را خوب یا، بد ارزیابی می كند كه آن چیز سبب پاداش فردی یا جلوگیری از تنبیه باشد و اقدام مناسب، اقدامی است كه برای ارضای ابزاری نیازهای فردی و گاه نیازهای دیگران باشد. همچنین در مرحله دوم كه آن را مرحله مطابقت هم می توان گفت، درست یا غلط بودن رفتارها و توجیه اخلاقی بر مطابقت بار سوم و انتظارات جامعه و قوانین تدوین شده در مراجع معتبر و مراعات آنها، استوار است و گرایش به خوب بودن در گرو تأیید نمودن و خشنود كردن دیگران و موافقت با دیدگاه اكثریت می باشد و گرایش به انجام وظیفه در گرو احترام به اقتدار، حفظ ترتیب اجتماعی و احترام به انتظارات دیگران استوار است. به همین علت در مرحله اول و دوم بلوغ، فشارهای اجتماعی اثرات مخرب تری دارد.

3- آیا خودآگاهی ثابت است یا دانش انسان از خود به مرور زمان، كاهش یا افزایش می یابد؟

خودآگاهی بسته به اینكه شخص در چه مرحله ای از بلوغ ارزشها باشد و فشارهای اجتماعی و عوامل محیطی در چه حدی باشند می‌تواند كاهش یا ثبات و یا افزایش یابد. به صورتیكه برای كسی كه در سطح بلوغ پایین تری باشد و فشارهای اجتماعی نیز شدید باشد، خودآگاهی می تواند كاهش یابد و حتی به انهدام شخصیت و ناخودآگاهی تبدیل شود. اما برای افرادی كه در مرحله سوم بلوغ خود قرار دارند، فشارها می تواند كم اثر و حتی برای انسانهای كامل بی اثر باشد و حتی باعث افزایش بیشتر خودآگاهی شود. چون مرحله سوم مرحله پایبندی به اصول اخلاقی است و مجموعه ای از بالغ ترین ارزشهاست. درست یا غلط بودن مسائل بر اساس اصول درونی فرد مورد قضاوت قرار می گیرند و این مرحله، اصول گرایی نام دارد.

لینک کمکی