فایل ورد (word) ساخت و رواسازي آزمون تشخيصي حساب نارسايي براي كودكان پايه سوم دبستان

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد (word) ساخت و رواسازي آزمون تشخيصي حساب نارسايي براي كودكان پايه سوم دبستان دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد (word) ساخت و رواسازي آزمون تشخيصي حساب نارسايي براي كودكان پايه سوم دبستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد (word) ساخت و رواسازي آزمون تشخيصي حساب نارسايي براي كودكان پايه سوم دبستان،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد (word) ساخت و رواسازي آزمون تشخيصي حساب نارسايي براي كودكان پايه سوم دبستان :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تازه هاي علوم شناختي

تعداد صفحات :13

هدف: هدف این پژوهش ساخت و رواسازی آزمون تشخیصی حساب نارسایی پایه سوم دبستان شهر اصفهان بود. روش: در این پژوهش پیمایشی، كتاب ریاضی پایه سوم دبستان تحلیل محتوا شد. ضریب كریپندورف مبنی بر توافق تحلیل محتوا 0.91 به دست آمد. پس از آن بر اساس مقوله های استخراج شده و اهداف رفتاری هر مقوله و با توجه به نظریه شناختی بلوم و حجم هر مقوله در كتاب ریاضی پایه سوم تعداد زیادی سوال طرح و به طور مقدماتی اجرا گردید. سپس فرم نهایی روی یك نمونه 300 نفری از دانش آموزان پایه سوم دبستان (155 پسر و 145 دختر) كه در سال تحصیلی 86-1385 به روش نمونه برداری خوشه ای چندمرحله ای از نواحی پنج گانه آموزشی شهر اصفهان انتخاب شده بودند، اجرا و پارامترهای سوال آزمون بر اساس نظریه كلاسیك آزمون (CTT) و نظریه سوال – پاسخ (IRT) محاسبه گردید. یافته ها: نتایج نشان داد كه این آزمون دارای روایی مطلوب و نیز پایایی مناسب (a=0.93، ضریب بازآزمایی = 0.87) است و حساسیت و ویژگی (دقت) آن به ترتیب 0.98 و 0.96 به دست آمد. پارامتر تشخیصی a (g) و دشواری b (g) بر اساس نظریه سوال – پاسخ نیز نشان داد كه همه سوال ها دارای توان تشخیص مناسب (بالای 0.5) و دشواری مطلوب اند و با مدل دو پارامتری برازش كامل دارند (p>0.05). منحنی تابع آگاهی آزمون نیز نشان داد كه مناسب ترین كاربرد آن در سطوح توانایی ریاضی R=-0.06 تا R=+0.06 است. نتیجه گیری: این آزمون دارای ویژگی های روان سنجی مناسب برای تشخیص كودكان حساب نارسای پایه سوم می باشد.
كلید واژه: آزمون تشخیصی، حساب نارسایی، نظریه كلاسیك آزمون (CTT)، نظریه سوال – پاسخ (IRT)

لینک کمکی