فایل ورد (word) مقاله بررسي تأثير بازارگرايي اکتشافي و بهره‌بردارانه بر نوآوري و عملکرد بنگاه (مورد مطالعه: صنايع غذايي)

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد (word) مقاله بررسي تأثير بازارگرايي اکتشافي و بهره‌بردارانه بر نوآوري و عملکرد بنگاه (مورد مطالعه: صنايع غذايي) دارای 33 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد (word) مقاله بررسي تأثير بازارگرايي اکتشافي و بهره‌بردارانه بر نوآوري و عملکرد بنگاه (مورد مطالعه: صنايع غذايي)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد (word) مقاله بررسي تأثير بازارگرايي اکتشافي و بهره‌بردارانه بر نوآوري و عملکرد بنگاه (مورد مطالعه: صنايع غذايي)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد (word) مقاله بررسي تأثير بازارگرايي اکتشافي و بهره‌بردارانه بر نوآوري و عملکرد بنگاه (مورد مطالعه: صنايع غذايي) :


تعداد صفحات :33

در فضای رقابتی و پویای کسب‌و‌کار کنونی، بنگاه­ها با استفاده از مؤلفه­های متفاوتی از جمله بازارگرایی و نوآوری سعی در ارتقای عملکرد خود دارند. بازارگرایی، متشکل از دو مجموعه رفتار اکتشاف و بهره­برداری است که هر یک از آنها بر میزان گرایش به نوآوری­های یکباره و تدریجی و همچنین بر عملکرد بنگاه­ها تأثیرگذار هستند. هدف از انجام تحقیق حاضر این است که با شناسایی نحو ارتباط رویکردهای بازارگرایی اکتشافی و بهره‌بردارانه با گرایش به نوآوری­های یکباره و تدریجی، به مدیران بنگاه­ها در اتخاذ راهبردهای مناسب در راستای بهبود نوآوری و ارتقای عملکرد بنگاه­ها کمک شود. به این منظور اطلاعات مدیران و کارشناسان 138 بنگاه فعال در صنعت مواد غذایی از طریق پرسشنامه گردآوری و تجزیه و تحلیل شد. یافته­های تحقیق نشان‌دهند تأثیر مثبت بازارگرایی اکتشافی و بهره­بردارانه بر نوآوری است. از نتایج به‎دست آمد دیگر اینکه بازارگرایی اکتشافی از طریق متغیر میانجی به نوآوری­های یکباره گرایش داشته و بازارگرایی بهره­بردارانه به‌صورت مستقیم بر عملکرد بنگاه تأثیر مثبت می‎گذارد

لینک کمکی