فایل ورد (word) مقاله چالشها و موانع ترغيب دانشآموختگان رشتهي کتابداري و اطلاعرساني به ايجاد کارآفريني و اشتغالزايي دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد (word) مقاله چالشها و موانع ترغيب دانشآموختگان رشتهي کتابداري و اطلاعرساني به ايجاد کارآفريني و اشتغالزايي کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد (word) مقاله چالشها و موانع ترغيب دانشآموختگان رشتهي کتابداري و اطلاعرساني به ايجاد کارآفريني و اشتغالزايي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد (word) مقاله چالشها و موانع ترغيب دانشآموختگان رشتهي کتابداري و اطلاعرساني به ايجاد کارآفريني و اشتغالزايي :
تعداد صفحات :21
هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی چالشها و موانع ترغیب دانشآموختگان رشتهی کتابداری و اطلاعرسانی به ایجاد کارآفرینی و اشتغالزایی است. روششناسی: پژوهش از نوع کاربردی بوده و به روش پیمایشی توصیفی انجام شده است.جامعهی آماری این پژوهش 150 نفر از دانشآموختگان کتابداری و اطلاعرسانی (شاغل یا غیر شاغل) دانشگاههای تحت پوشش وزارت علوم و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی بودند که بر اساس نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. پس از جمعآوری پرسشنامهها، تعداد 122 پرسشنامه عودت داده شد. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامهی محققساخته است.به منظور مشخصکردن وضعیت دادهها از آزمون نسبت دوجملهای و برای رتبهبندی عوامل موثر بر عدم کارآفرینی از آزمون فریدمن استفاده شد. یافتهها: مهمترین مانع ترغیب دانشآموختگان کتابداری و اطلاعرسانی به ایجاد کارآفرینی و اشتغالزایی نبود آموزش مناسب جهت کسب درآمد از مهارتهای حرفهای است. همچنین، نبود نهادهای حمایتی رسمی و غیررسمی مناسب، کماثرترین عامل عدم کارآفرینی است. نتیجهگیری: نتایج پژوهش نشان میدهد که سرفصلهای آموزشی باید مورد بازنگری قرار گیرد، واحد کارآفرینی به واحدهای درسی رشتهی کتابداری و اطلاعرسانی اضافه شود، دروس تخصصی از حالت نظری صرف خارج شده و دانشجویان با جنبههای عملی و کاربردی دروس نیز آشنا شوند. همچنین، آموزشهای مناسبی باید در زمینهی کسب مهارتهای کارآفرینی ارائه شود تا دیدگاه دانشجویان رشته نسبت به ماهیت آن تغییر یابد. اساتید و صاحبنظران رشته باید دانشجویان را با مفاهیم نوینی همچون جامعهی اطلاعاتی، سازمان یادگیرنده، اقتصاد دانشمحور و غیره آشنا کرده و اهمیت این مفاهیم و نقش کاربردی آنها را در همهی جنبههای زندگی، از جمله درآمدزایی و ایجاد کسب و کار به دانشجویان ارائه کنند.