فایل ورد (word) مقاله چالش‌ها و موانع ترغيب دانش‌آموختگان رشته‌ي کتابداري و اطلاع‌رساني به ايجاد کارآفريني و اشتغال‌زايي

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

فایل ورد (word) مقاله چالش‌ها و موانع ترغيب دانش‌آموختگان رشته‌ي کتابداري و اطلاع‌رساني به ايجاد کارآفريني و اشتغال‌زايي دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد (word) مقاله چالش‌ها و موانع ترغيب دانش‌آموختگان رشته‌ي کتابداري و اطلاع‌رساني به ايجاد کارآفريني و اشتغال‌زايي کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد (word) مقاله چالش‌ها و موانع ترغيب دانش‌آموختگان رشته‌ي کتابداري و اطلاع‌رساني به ايجاد کارآفريني و اشتغال‌زايي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد (word) مقاله چالش‌ها و موانع ترغيب دانش‌آموختگان رشته‌ي کتابداري و اطلاع‌رساني به ايجاد کارآفريني و اشتغال‌زايي :




تعداد صفحات :21

هدف: هدف از پژوهش حاضر، شناسایی چالش­ها و موانع ترغیب دانش‌آموختگان رشته­ی کتابداری و اطلاع­رسانی به ایجاد کارآفرینی و اشتغال­زایی است. روش­شناسی: پژوهش از نوع کاربردی بوده و به روش پیمایشی توصیفی انجام شده است.جامعه­ی آماری این پژوهش 150 نفر از دانش‌آموختگان کتابداری و اطلاع­رسانی (شاغل یا غیر شاغل) دانشگاه­های تحت پوشش وزارت علوم و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی بودند که بر اساس نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. پس از جمع­آوری پرسشنامه­ها، تعداد 122 پرسشنامه عودت داده شد. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه­ی محقق­ساخته است.به منظور مشخص‌کردن وضعیت داده­ها از آزمون نسبت دوجمله­ای و برای رتبه­بندی عوامل موثر بر عدم کارآفرینی از آزمون فریدمن استفاده شد. یافته­ها: مهم­ترین مانع ترغیب دانش­آموختگان کتابداری و اطلاع­رسانی به ایجاد کارآفرینی و اشتغال­زایی نبود آموزش مناسب جهت کسب درآمد از مهارت­های حرفه­ای است. همچنین، نبود نهادهای حمایتی رسمی و غیررسمی مناسب، کم­اثرترین عامل عدم کارآفرینی است. نتیجه­گیری: نتایج پژوهش نشان می­دهد که سرفصل­های آموزشی باید مورد بازنگری قرار گیرد، واحد کارآفرینی به واحدهای درسی رشته­ی کتابداری و اطلاع­رسانی اضافه شود، دروس تخصصی از حالت نظری صرف خارج شده و دانشجویان با جنبه­های عملی و کاربردی دروس نیز آشنا شوند. همچنین، آموزش‌های مناسبی باید در زمینه­ی کسب مهارت­های کارآفرینی ارائه شود تا دیدگاه دانشجویان رشته نسبت به ماهیت آن تغییر یابد. اساتید و صاحب­نظران رشته باید دانشجویان را با مفاهیم نوینی همچون جامعه­ی اطلاعاتی، سازمان یادگیرنده، اقتصاد دانش­محور و غیره آشنا کرده و اهمیت این مفاهیم و نقش کاربردی آن­ها را در همه­ی جنبه­های زندگی، از جمله درآمدزایی و ایجاد کسب و کار به دانشجویان ارائه کنند.

لینک کمکی