فایل ورد (word) مقاله واکاوي کاربرد نقشههاي مفهومي جهت تسهيل و بهبود فعاليتهاي دانشگاهي دارای 27 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد (word) مقاله واکاوي کاربرد نقشههاي مفهومي جهت تسهيل و بهبود فعاليتهاي دانشگاهي کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد (word) مقاله واکاوي کاربرد نقشههاي مفهومي جهت تسهيل و بهبود فعاليتهاي دانشگاهي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد (word) مقاله واکاوي کاربرد نقشههاي مفهومي جهت تسهيل و بهبود فعاليتهاي دانشگاهي :
تعداد صفحات :27
هدف: نقشه مفهومی، بازنمایی تجسمی روابط معنادار بین مفاهیم است که در ذهن فراگیر به هم مرتبط شده است. بنابراین لزوم توجه به استفاده از نقشههای مفهومی در بافتهای گوناگون دانشگاهی حائز اهمیت است. هدف این پژوهش شناسایی کاربردهای نقشههای مفهومی جهت تسهیل و بهبود فعالیتهای دانشگاهی است. روش: روش تحقیق در این مطالعه، کتابخانهای است که با بررسی متون گذشته و حال صورت گرفته است. کلیدواژه «نقشه مفهومی» در پایگاههای اطلاعاتی معتبر فارسی و انگلیسی جستجو و متن کامل مقالات بررسی شدند. این مقاله با معرفی نقشه مفهومی، مراحل ساخت و معرفی نرمافزارهای ساخت نقشه مفهومی آغاز و در ادامه کاربرد نقشههای مفهومی در محیطهای دانشگاهی مورد بررسی قرار میگیرد. یافتهها: نتایج حاکی از کاربرد موثر استفاده از نقشه مفهومی در حوزههای مختلف دانشگاهی دارد. کاربرد نقشههای مفهومی در بهبود یاددهی، یادگیری، پیشرفت تحصیلی، تفکر انتقادی، درک مطلب، خلاقیت، آموزش به بیمار، بازیابی اطلاعات و همچنین ارتباط نقشه مفهومی و هستیشناسی از جمله کاربردهای نقشه مفهومی جهت تسهیل و بهبود فعالیتهای دانشگاهی است. نتیجهگیری: نقشه مفهومی بعنوان یک ابزار قدرتمند آموزشی، ارتباط بین مفاهیم را به وضوح نشان داده، موجب سازماندهی مطالب در ذهن میشود و در نتیجه یادگیری معنادار صورت میگیرد. بنابراین در مقایسه با سایر روشهای آموزشی، نقشه مفهومی موفقتر عمل کرده است.