فایل ورد (word) مقاله واکاوي عوامل و موانع جذب مخاطب (پژوهشي در کتابخانه مرکزي آستان قدس رضوي)

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد (word) مقاله واکاوي عوامل و موانع جذب مخاطب (پژوهشي در کتابخانه مرکزي آستان قدس رضوي) دارای 38 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد (word) مقاله واکاوي عوامل و موانع جذب مخاطب (پژوهشي در کتابخانه مرکزي آستان قدس رضوي)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد (word) مقاله واکاوي عوامل و موانع جذب مخاطب (پژوهشي در کتابخانه مرکزي آستان قدس رضوي)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد (word) مقاله واکاوي عوامل و موانع جذب مخاطب (پژوهشي در کتابخانه مرکزي آستان قدس رضوي) :


سال انتشار : 1395

تعداد صفحات :38

هدف: هدف این پژوهش شناسایی عوامل و موانع جذب مخاطب در کتابخانه آستان‌قدس‌رضوی در راستای دست‌یافتن به رویکردی راهبردی در خصوص برطرف کردن موانع و تقویت عوامل جذب مخاطب از سوی مدیران سازمانی است. روش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیو اجرا پیمایشی است و با استفاده از پرسش‌نامه محقق‌ساخته انجام گرفته است. دو پرسش‌نامه برای این پژوهش تهیه شد که یک پرسش‌نامه بر اساس عوامل جذب مخاطب با 23 سؤال طراحی شد و در اختیار مراجعان کتابخانه آستان‌قدس‌رضوی قرار گرفت. پرسش‌نامه دوم نیز بر اساس موانع جذب مخاطب با 23 سؤال طراحی گردید و در اختیار کارشناسان و متخصصان کتابخانه قرار داده شد. جامع آماری در این پژوهش شامل 385 نفر از مراجعان بود که بر اساس فرمول کوکران با توجه به تعداد مراجعان کتابخانه انتخاب شدند.تعداد 20 نفر از کارکنان کارشناس و متخصص کتابخانه مرکزی آستان‌قدس‌رضوی نیز به روش سرشماری انتخاب شدند. داده‌ها پس از گردآوری با استفاده از نرم‌افزار آماری spss تجزیه‌وتحلیل شد. یافته‌ها: بر پایه بررسی‌های انجام شده، از میان 23 عامل مؤثر در جذب مخاطب، «وابستگی به حرم مطهر امام‌رضا»؟ع؟ (52/14%) و «امنیت روحی و روانی مراجعان» (46/14) بیش‎ترین عامل و «ارائه خدمات مشاور مطالعاتی و پژوهشی» (96/7%) به‌عنوان کم‎ترین عامل جذب مخاطب به کتابخانه شناسایی شد. همچنین عامل «شلوغی و ازدحام تالارها» (67/16%) بیش‎ترین و عامل «دریافت هزینه ثبت‌نام کتابخانه» (89/5) به‌عنوان پایین‌ترین موانع تأثیرگذار در مراجعه مخاطبان به کتابخانه شناسایی شدند. با انجام این پژوهش، عوامل و موانع جذب کتابخان آستان‌قدس‌رضوی مشخص و رتبه‌بندی شد که نتایج آن می‌تواند برای سایر کتابخانه‌های عمومی سودمند باشد. اصالت و ارزش: این پژوهش اولین تلاشی است که به‌صورت اساسی به موضوع عوامل و موانع جذب از دیدگاه مخاطبان و متخصصان کتابداری و اطلاع‎رسانی پرداخته است و با استفاده از دسته‎بندی هدفمند که شامل ایمنی و امنیت، اعتبار کتابخانه، ساختمان کتابخانه، تسهیلات و خدمات کتابخانه است مؤلفه‎های جذب مخاطب استخراج شده است و تفکیک مخاطبان به عضو و غیرعضو (مهمان) جنبه نوینی در بررسی مسئله جذب مخاطبان به کتابخانه است.

لینک کمکی