فایل ورد (word) مقاله حقيقت استعاذه از ديدگاه ابن عربي، ملاصدرا و امام خميني(س) دارای 33 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد (word) مقاله حقيقت استعاذه از ديدگاه ابن عربي، ملاصدرا و امام خميني(س) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد (word) مقاله حقيقت استعاذه از ديدگاه ابن عربي، ملاصدرا و امام خميني(س)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد (word) مقاله حقيقت استعاذه از ديدگاه ابن عربي، ملاصدرا و امام خميني(س) :
تعداد صفحات :33
استعاذه یا به عبارتی پناه بردن به قدرتی والاتر یکی از اذکار الهی است که انسان مؤمن هنگام احساس خطر از آن استفاده میکند. با بررسی آثار بزرگانی همچون ابن عربی، ملاصدرا و امام خمینی، مشاهده میشود که آنها هرکدام با توجه به مشرب خویش به تبیین این ذکر پرداختهاند: در آثار ابن عربی میتوان مطالبی درمورد حقیقت استعاذه، مستعیذ، مستعاذٌبه و مستعاذٌمنه یافت، هر چند تحت این عناوین به بحث نپرداخته است. اما مطلبی مبنی بر مستعاذٌ لاجله در آثار وی یافت نمیشود. از نظر ملاصدرا بحث از استعاذه بر پنج رکن استوار است: استعاذه، مستعیذ، مستعاذٌبه، مستعاذٌمنه و ما یستعاذٌ لاجله. امام خمینی نیز ابتدا در مورد حقیقت استعاذه به توضیح میپردازد و سپس آن را مشتمل بر چهار رکن میداند(مستعیذ، مستعاذٌ منه، مستعاذٌ به و مستعاذٌ لاجله) میداند. ابن عربی و امام خمینی به استعاذه نگاه عرفانی دارند. در این بین ملاصدرا نگاه فلسفی-عقلانی به مسأله دارد و علیرغم تأثیرات زیادی که در سایر مسائل از ابن عربی پذیرفته، در بحث استعاذه کاملاً مستقل بحث کرده است. نظرات امام خمینی نیز در بخشهایی شبیه به آرای ابن عربی است (بخصوص در بحث مستعیذ و مستعاذٌبه) و در بخشهایی شبیه به ملاصدراست (خصوصاً در نامگذاری این عناوین و دسته بندی آنها و در بحث غایت استعاذه)، ولی با وجود این، دارای تفاوتهای زیادی است که میتوان آن را یک رأی مستقل در کنار آرای ابن عربی و ملاصدرا دانست.