فایل ورد (word) : بررسي رابطه تسهيم دانش و قابليت جذب دانش با بهبود کيفيت علمي از ديدگاه اعضاي هيئت علمي در دانشگاه هاي منتخب شهر اصفهان صفحه می باشد دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد (word) : بررسي رابطه تسهيم دانش و قابليت جذب دانش با بهبود کيفيت علمي از ديدگاه اعضاي هيئت علمي در دانشگاه هاي منتخب شهر اصفهان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
دانلود پروپوزال آماده: : بررسی رابطه تسهیم دانش و قابلیت جذب دانش با بهبود کیفیت علمی از دیدگاه اعضای هیئت علمی در دانشگاه های منتخب شهر اصفهان
فرم پروپوزال پر شده و تکمیل شده نیمه رایگان کارشناسی ارشد و دکتری آماده برای انجام پایان نامه و درس روش تحقیق برای رشته های مختلف
علوم تربیتی مدیریت آموزشی
قسمت هایی از پروپوزال:
1- بیان مسأله:
دانش به عنوان یک منبع ارزشمند و استراتژیک و نیز یک دارایی مهم مطرح است و ارائه محصولات و خدمات با کیفیت و مطلوب، بدون مدیریت و استفاده صحیح از این منبع مهم، امری سخت و بعضاً ناممکن است. از این رو، دانش در کنار منابع کار، زمین و سرمایه به عنوان یک دارایی جدید مطرح شده است. در چنین ساختاری، محور اصلی دانش است، به گونهای که در آن اعضای سازمان به افرادی تبدیل شده که دانش و تجربیات خود را به یکدیگر منتقل نموده و از آن بهره مند میگردند (قلیچ لی، 1389).
دانشگاهها عمدهترین مراکز تولید و اشاعه دانش هستند. ایجاد نوآوریها و در نتیجه خلق دانش از دیر باز از مهمترین کارکردهای موسسات دانشگاهی به شمار آمده و در این راستا بیشترین اهتمام جامعه دانشگاهی در ارتقاء دانش و تقویت سرمایههای فکری با بهره مندی از منابع موجود بوده است. این منابع نه تنها شامل منابع اطلاعاتی بلکه نیروهای فکری و منابع انسانی نیز میباشند که لازم است با بکارگیری شیوههای صحیح مدیریت، شناسایی و به گونهای سازمان یافته مورد بهره برداری قرار گیرند. با وجود اینکه دانشگاهها خود مخازن دانش هستند، تاکنون توجه کافی به به سرمایههای فکری و منابع علمی تولید شده به وسیله جامعه دانشگاهی مبذول نشده است.
دانشگاهها به عنوان متولی تولید و تسهیم دانش نقشی کلیدی در زمینه اشاعه فرهنگ و ساختار تسهیم دانش در بخشهای دولتی و خصوصی را به عهده دارند. بهبود کیفی وکمی تسهیم دانش در این نهادها و گسترش این فرهنگ میان اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه منجر به بهبود عملکرد تسهیم دانش در سطوح دیگر و بخشهای جامعه نیز خواهد شد. در حقیقت، دانشگاهها بازتاب پیشرفت پیشرفت دانش محور کشور و توانمندی آن در مدیریت سرمایههای انسانی و رشد و تعالی آنها هستند.دانشگاه نهادی است که با تمام حوزه و سطوح جامعه ارتباطهای وسیعی دارد و حلقه اتصال بیشتر سازمانها و نهادهای اجتماعی به شمار میرود از این رو تسهیم دانش در دانشگاهها و موسسههای آموزشی و پژوهشی، به عنوان عنصر کلیدی موفقیت در دستیابی به اهداف سازمان نقش مهمی برعهده دارد (سهرابی و همکاران ، 1389).
تسهیم دانش فرآیندی مهم در سازمانها محسوب میشود زیرا از طریق آن ایدهها و فرصتهای جدیدی از طریق اجتماعی ساختن و تبدیل افراد به کارکنان دانشی به وجود میآید (گرانت[1]، 1996).فرهنگ تسهیم دانش براساس اعتماد ایجاد میشود. به عبارت روشن تر، اعتماد برای اطلاع رسانی، مشارکت دادن و ترغیب افراد سازمانی در طی تغییرات سازمانی مورد نیاز ضروری است. فرهنگ تسهیم دانش، فرهنگی است که در آن تسهیم دانش هنجار است نه استثناء و افراد به خاطر کار کردن با یکدیگر، همکاری و تسهیم دانش، پاداش دریافت میکنند (قلیچ لی، 1389). جکابسون[2] (2006) تسهیم دانش را تبادل دانش بین افراد یعنی کسانی که دانش را انتقال میدهند و کسانی که آن را جذب میکنند میداند، او هم چنین معتقد است که تسهیم دانش بر سرمایه انسانی و تعامل بین افراد تمرکز میکند.
از دیدگاه آکادمیک، تسهیم دانش به عنوان آگاه شدن از نیازهای مربوط به دانش و قابل دسترس ساختن دانش برای دیگران به وسیله ایجاد کردن زیر ساختهای فنی و سیستماتیک شناخته شده است (کیم و جو[3]، 2008) . این به این معنی است که دانش میتواند از طریق تکنولوژی و هم چنین از طریق یک استراتژی نظام یافته در چارچوب یک سازمان تسهیم گردد. یکی از هدفهای اصلی کاربرد مدیریت دانش و استراتژی تسهیم دانش در نهادهای آموزش عالی این است تا کیفیت و اثربخشی فرآیندهای یادگیری افزایش یابد، هم چنین به دنبال آن برنامههای درسی و تحقیقات توسعه یابد (کیدول و همکاران[4]، 2000).
2- اهمیت و ضرورت تحقیق:
3- پیشینه تحقیق:
4- اهداف تحقیق:
..
5- فرضیه های تحقیق:
..
6- مدل تحقیق
..
7- سوالات تحقیق:
..
8- تعریف واژهها و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):
..
9- بیان جنبه نوآوری تحقیق:
10- روش شناسی تحقیق:
الف: شرح كامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهیزات و استانداردهای مورد استفاده در قالب مراحل اجرایی تحقیق به تفكیك):
ب- متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:
..
ج – شرح کامل روش (میدانی، كتابخانهای) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فیشبرداری و غیره) گردآوری دادهها :
..
د – جامعه آماری، روش نمونهگیری و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):
..
ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:
..
ز- ابزار تحقیق:
..
هـ – روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها:
..
منابع :
..
آسان داک: www.Asandoc.com
دانلود نمونه پروپوزال تکمیل شده، پروژه پر شده، طرح پیشنهادیه آماده
[1]– Grant
[2]– Jacobson
[3]– Kim & Ju
[4] – Kidwell et al