فایل ورد (word) آشنايي با چيستي ، انواع ، اهداف ، ويژگي ، اصول و کارکرد هاي تعليم و تربيت غير رسمي دارای 27 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد (word) آشنايي با چيستي ، انواع ، اهداف ، ويژگي ، اصول و کارکرد هاي تعليم و تربيت غير رسمي کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد (word) آشنايي با چيستي ، انواع ، اهداف ، ويژگي ، اصول و کارکرد هاي تعليم و تربيت غير رسمي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد (word) آشنايي با چيستي ، انواع ، اهداف ، ويژگي ، اصول و کارکرد هاي تعليم و تربيت غير رسمي :
سال انتشار : 1397
نام کنفرانس یا همایش : همايش استاني نقش تربيت غيررسمي در تعليم و تربيت برنامه درسي پژوهش مبنا(از ضرورت تا التزام)
تعداد صفحات :27
چکیده مقاله:
تعلیم و تربیت غیر رسمی ، هر اقدام آموزشی نظام مند است که خارج از نظام آموزشی رسمی انجام می شود که تفاوت هایی در اهداف ، محتوا ، چگونگی و نحوه ارایه با تعلیم و تربیت رسمی دارد و همچنین از نظر محیطی طبیعتا فضایی غیر رسمی ، دوستانه و منعطف تری دارد و در بردارنده بسیاری از تجربیات یادگیری برای اقشار و گروه های مختلف اجتماعی می باشد . این نوع از تعلیم و تربیت می تواند به افراد با انطباق بر نیاز های جامعه کمک کرده و زمینه آموزش مادام العمر افراد را فراهم کند . تعلیم و تربیت غیر رسمی خود نیز انواع بسیاری دارد و دامنه آن آنقدر وسیع است که به تمامی قلمرو زندگی انسان مربوط می شود . اهداف تعلیم و تربیت غیر رسمی که مهم ترین آن جبران محدودیت های تعلیم و تربیت رسمی است . از ویژگی های این نوع تعلیم و تربیت می توان به خارج از نظام رسمی و مکمل برای آن بودن ، تمرکز ناپذیری و ساختار مندی درونی آن اشاره کرد . از اصول تعلیم و تربیت غیر رسمی انعطاف پذیری ، مبتنی بر نیاز های فراگیران ، آزادی انتخاب و عاری بودن از هر گونه فشار و استرس می باشد و به طبع این نوع از تعلیم و تربیت کارکرد های فراوانی از جمله توانمند سازی افراد ، ارتقاء سطح کیفی زندگی افراد ، کمک به توسعه کشور و کارکرد های مثبت دیگری نیز می باشد که بر اساس محور هایی قابل طبقه بندی می باشد. نظارت و ارزیابی در نظام تعلیم و تربیت غیر رسمی مشارکتی است که بهترین و موثر ترین نوع نظارت و ارزیابی می باشد.