فایل ورد (word) تحليل محتوايي مفاهيم و مضامين اخلاقي در قرآن کريم وکاربردهاي آن در طراحي يک نظام تربيتي آموزشي غير رسمي

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد (word) تحليل محتوايي مفاهيم و مضامين اخلاقي در قرآن کريم وکاربردهاي آن در طراحي يک نظام تربيتي آموزشي غير رسمي دارای 25 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد (word) تحليل محتوايي مفاهيم و مضامين اخلاقي در قرآن کريم وکاربردهاي آن در طراحي يک نظام تربيتي آموزشي غير رسمي  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد (word) تحليل محتوايي مفاهيم و مضامين اخلاقي در قرآن کريم وکاربردهاي آن در طراحي يک نظام تربيتي آموزشي غير رسمي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد (word) تحليل محتوايي مفاهيم و مضامين اخلاقي در قرآن کريم وکاربردهاي آن در طراحي يک نظام تربيتي آموزشي غير رسمي :


سال انتشار : 1397

نام کنفرانس یا همایش : همايش استاني نقش تربيت غيررسمي در تعليم و تربيت برنامه درسي پژوهش مبنا(از ضرورت تا التزام)

تعداد صفحات :25

چکیده مقاله:

این پژوهش به منظور تحلیل محتوای مفاهیم و مضامین اخلاقی در قرآن کریم و با هدف ارایه یک مدل از نظام اخلاقی تربیتی آموزشی غیر رسمی بر اساس مفاهیم اخلاقی قرآن انجام گرفته است. در این مطالعه برای بررسی داده ها از روش توصیفی، تحلیلی و استنتاجی استفاده شده است و سپس به روش کمی تفکیک و دسته بندی آیات، سنجش فراوانی واژگان کلیدی انجام شده است و با فن تحلیل محتوای کیفی مضامین و مفاهیم، نقاط تمرکز و جهت گیری هر کدام از عبارات و آیات با استفاده از تفسیر المیزان استخراج شده است. یافته های تحقیق نشان می دهد قرآن کریم به همه ی ابعاد اخلاق فردی، اجتماعی و زیست محیطی توجه دارد، بنابراین برای دستیابی به اخلاقی صحیح و کارآمد، می توان از قرآن کریم الگو گرفت و همچنین اخلاقی کردن انسان ها از دغدغه های اصلی هر نظام تربیتی و آموزشی غیر رسمی است. بهتر است که تربیت اخلاقی متناسب با اهداف، مبانی و روش های برگرفته از دین مبین اسلام عرضه گردد که اصلی ترین هدف تربیتی آن قرب به خدا می باشد و مطابق با این آموزه ها، مبانی توحید، فطرت، اختیار، معرفت پذیری انسان تبیین گردید و با توجه به این مبانی روش های تربیتی تعیین شده شامل: روش حب عبودی، روش موعظه و نصیحت، روش الگوسازی با بیان داستان و مثال، روش پرسش و پاسخ، امر به معروف و نهی از منکر، روش مواجه شدن با نتایج اعمال، روش تکلیف به اندازه توان، روش ایجاد انگیزه، روش تفکر و مطالعه، روش تشویق و تنبیه می باشد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که با توجه به بیشتر و گسترده تر شدن موانع، راه تربیت اخلاقی مشکل تر شده است که با الگوگیری از مفاهیم اخلاقی قرآن و اجرای راهکارهای درست تربیتی آن می توان به اهداف متعالی تربیت اخلاقی دست یافت.

لینک کمکی