فایل ورد (word) بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد (word) بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان دارای 42 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد (word) بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد (word) بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد (word) بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان :

فایل ورد (word) بررسی عوامل موثر بر اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان


مقدمه و بیان‌ مسئله‌

اختلالات‌ یادگیری‌ از جمله‌ مسائلی‌ هستند كه‌ استعداد و توانایی كودكان‌ را تحت‌ تأثیر قرار داده‌ و سبب‌بروز مشكلات‌ رفتاری‌ و روان‌ شناختی‌، نظیر اضطراب‌، افسردگی‌، فرار از مدرسه‌، اختلال‌ در خوردن و خوابیدن‌ وغیره‌ در آن‌ها می‌شوند. مطالعات انجام‌ شده‌ در كشورهای مختلف‌ نشان‌ می‌دهد كه‌ حدود ده‌ درصد از كودكان‌نوعی‌ مشكل‌ ویژه یادگیری‌ دارند.با این‌ حال‌، این‌ موضوع‌ نباید مایه ی‌ ناامیدی‌ والدین‌ و مربیان‌ گردد؛ چرا كه‌تجارب‌ چندین‌ ساله‌ ی‌ متخصصانی‌ كه‌ با چنین كودكانی‌ سروكار داشته‌اند، نشان‌ می‌دهد كه‌ چنین‌ كودكانی‌ به‌شرط تشخیص‌ زود هنگام‌ توسط والدین‌ و مربیان‌ و ارجاع‌ آن‌ها به‌ متخصصان قابل‌ درمان‌ هستند.، دانش‌ آموزان LD و دارای اختلالات‌ یادگیری‌، از بهره‌ هوشی‌ تقریبا متوسط یا بالاتر از متوسط برخوردارند؛ از نظر حواس‌ مختلف‌ بینایی‌، شنوایی‌و... سالم‌ اند؛از امكانات‌ محیطی‌ و آموزشی‌ نسبتا مناسبی‌ برخوردارند؛ دارای‌ نابهنجاری‌های‌ شدید رفتاری‌ نیستند و پیشرفت‌ آموزشی‌ این‌ كودكان‌ به‌ طور قابل‌ملاحظه‌ای‌ از بهره‌ هوشی‌، سن‌ و امكانات‌ آموزشی‌ كه‌ از آن‌ برخوردارند، كمتر است (باباپور خیرالدین‌ و صبحی‌قراملكی‌، 1379).

باباپور و قراملكی‌ (1379) برخی‌ از ویژگی‌های‌ كودكان‌ مبتلا به‌ اختلالات‌ یادگیری‌ را به‌ شرح‌ زیر عنوان‌كرده‌اند:

عملكرد تحصیلی‌ پایین، بر‌تری‌ حافظه‌ كوتاه‌ مدت‌، اختلالات‌ زبان‌ شامل اختلال‌ در زبان‌ درونی‌، زبان‌دریافتی‌ شنیداری‌، وارونگی‌ كلمات‌، بازشناسی‌ ضعیف‌ كلمات‌، رشد نایافتگی‌ زبان‌ بیانی‌، اشكال‌ در حافظه‌زبان‌ گفتاری‌، اختلال‌ خواندن‌، پاسخ‌ نامربوط به‌ موضوع‌ مورد بحث‌، استفاده‌ از انگشتان‌ به‌ هنگام‌ حساب‌كردن‌، اشكال‌ در نمادسازی‌، حواس‌ پرتی‌ و فراموشی‌ جزئیات‌ مهم‌، دست‌ پاچگی‌، هماهنگی‌ ضعیف‌ چشم‌ ودست‌، اعتماد به‌ نفس‌ پایین‌، فقدان‌ انگیزه‌، مداومت‌ كاری‌، ناتوانی‌ در جفت‌ و جور كردن‌ رنگ‌ها و شكل‌ها،حركات‌ چشمی‌ نامنظم‌، اشكال‌ درجهت‌ یابی‌، بیش‌ فعالی‌ یا برعكس‌ فعالیت‌ كمتر، عمل‌ تكانشی‌، علایم‌مشكوك‌ عصب‌ شناختی‌، اختلال‌ هیجانی‌، پرخاشگری‌، خیالاتی‌ بودن‌، بی‌توجهی‌ و ناتوانی‌ در تمركز روی‌بخشی‌ از موضوع‌، تأخیر در انجام‌ و اتمام‌ كارها، فراخنای‌ كوتاه‌ حافظه‌، اشكال‌ در ادراك‌ زمان‌ و مكان‌ و تخمین‌زمان‌.

ویژه‌:

ـ بررسی‌ ارتباط آسیب‌های‌ مغزی‌ در دوران‌ رشد و اختلال‌های‌ یادگیری‌.

ـ بررسی‌ ارتباط ابتلای مادر به‌ بیماری‌های عفونی‌ در دوران‌ بارداری‌ و اختلال‌های‌ یادگیری‌.

ـ بررسی‌ ارتباط جانبی‌ شدن‌ مغز و اختلال‌های‌ یادگیری‌.

ـ بررسی‌ ارتباط اختلال‌ در ادراك‌ بینایی‌ و اختلال‌های‌ یادگیری‌.

ـ بررسی‌ میزان‌ و سهم‌ عوامل‌ مختلف‌ در اختلال‌های‌ یادگیری‌.

فرضیه‌های‌ تحقیق‌:

1 ـ بین‌ آسیب‌های‌ مغزی‌ در دوران‌ رشد و اختلال‌های‌ یادگیری‌ ارتباط معنی‌ داری‌ وجود دارد.

2 ـ بین‌ ابتلای مادر به‌ بیماری‌های‌ عفونی‌ در دوران‌ بارداری‌ و اختلال‌های‌ یادگیری‌ رابطه‌ معنی‌ داری‌ وجوددارد.

3 ـ بین‌ اختلال‌ در برتری‌ جانبی‌ و اختلال‌های‌ یادگیری‌ ارتباط معنی‌ داری‌ وجود دارد.

4 ـ بین‌ اختلال‌ در ادراك‌ بینایی‌ و اختلال‌های‌ یادگیری‌ ارتباط معنی‌داری‌ وجود دارد.

5 ـ بین‌ اختلال‌ در حافظه‌ دیداری‌ و اختلال‌های‌ یادگیری‌ ارتباط معنی‌داری‌ وجود دارد.

لینک کمکی