فایل ورد (word) سرمايه اجتماعي مدرسه و رفتارهاي بزهکارانه مورد مطالعه: دانش آموزان پسر پايه اول دبيرستان هاي دولتي شهرستان اهواز

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد (word) سرمايه اجتماعي مدرسه و رفتارهاي بزهکارانه مورد مطالعه: دانش آموزان پسر پايه اول دبيرستان هاي دولتي شهرستان اهواز دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد (word) سرمايه اجتماعي مدرسه و رفتارهاي بزهکارانه مورد مطالعه: دانش آموزان پسر پايه اول دبيرستان هاي دولتي شهرستان اهواز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد (word) سرمايه اجتماعي مدرسه و رفتارهاي بزهکارانه مورد مطالعه: دانش آموزان پسر پايه اول دبيرستان هاي دولتي شهرستان اهواز،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد (word) سرمايه اجتماعي مدرسه و رفتارهاي بزهکارانه مورد مطالعه: دانش آموزان پسر پايه اول دبيرستان هاي دولتي شهرستان اهواز :


سال انتشار : 1395

نام کنفرانس یا همایش : اولين همايش سراسري مطالعات نوين در علوم اجتماعي و اقتصادي

تعداد صفحات :16

چکیده مقاله:

مدرسه به عنوان یکی از کارگزاران اصلی جامعه پذیری، دارای نقش بسیار مهمی در حفظ یگانگی نظام اجتماعی است. پژوهش حاضر در نظر دارد رابطه سرمایه اجتماعی در سطح مدرسه با درگیرشدن نوجوانان در رفتارهای بزهکارانه را مورد مطالعه قرار دهد. این تحقیق به صورت پیمایشی و با ابزار پرسشنامه و مصاحبه در میان دانش آموزان پسر پایه اول دبیرستان های دولتی شهرستان اهواز انجام شده است. روش نمونه گیری، نمونه گیری چند مرحله ای و حجم نمونه پژوهش 400 نفر می باشد. نتایج نشان داد میان انجام تکالیف مدرسه، آمادگی برای مدرسه، مشارکت ورزشی، مشارکت هنری و مشارکت والدین با مدرسه رابطه منفی و معناداری وجود دارد. نتایج رگرسیون گام به گام نیز نشان داد، مشارکت والدین با مدرسه، آمادگی برای مدرسه، مشارکت هنری و مشارکت ورزشی به ترتیب موثرترین عوامل تبیین کننده رفتارهای بزهکارانه می باشند و جمعا 0/32 درصد از واریانس رفتارهای بزهکارانه را تبیین کرده اند. همچنین انجام تکالیف مدرسه اثر تعیین کننده ای بر بزهکاری نداشت. متغیر مشارکت والدین با مدرسه موثرترین عامل موثر بر رفتارهای بزهکارانه است. این امر نشان دهنده اهمیت سرمایه اجتماعی مدرسه از طریق پیوند میان والدین و مربیان و مسیولان مدرسه است. ایجاد مشارکت موثر میان مدرسه و خانواده با ایجاد زمینه نظارت و جامعه- پذیری مناسب، شرایط رشد مثبت و بهتری را برای جوانان فراهم می کند. همچنین مشارکت والدین در مدرسه متضمن نظارت والدین بر فرزندان خود، آگاهی و در کل سرمایه گذاری بیشتر آنها در مورد فرزندان می باشد که خود احتمال درگیر شدن فرزندان آنان را در رفتارهای بزهکارانه کاهش می دهد

لینک کمکی