فایل ورد (word) جهاني شدن، انقلاب اطلاعاتي و تعليم و تربيت: با تاكيد بر ديدگاه ژ.ف.ليوتار

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد (word) جهاني شدن، انقلاب اطلاعاتي و تعليم و تربيت: با تاكيد بر ديدگاه ژ.ف.ليوتار دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد (word) جهاني شدن، انقلاب اطلاعاتي و تعليم و تربيت: با تاكيد بر ديدگاه ژ.ف.ليوتار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد (word) جهاني شدن، انقلاب اطلاعاتي و تعليم و تربيت: با تاكيد بر ديدگاه ژ.ف.ليوتار،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد (word) جهاني شدن، انقلاب اطلاعاتي و تعليم و تربيت: با تاكيد بر ديدگاه ژ.ف.ليوتار :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : نوآوري هاي آموزشي

تعداد صفحات :22

جهانی شدن به منزله فرایند یا طرح یا فرایند/طرحی در نظر گرفته می شود كه به سرعت در حال شكل گیری است. جهانی شدن، در صورت وقوع، تاثیرات خود را در همه ابعاد معرفتی و عملی به جا خواهد گذاشت. در این میان، تاثیر آن بر معرفت شناسی واز طریق آن بر تعلیم و تربیت، قابل توجه است. با توجه به اینكه یكی از مهمترین محملهای جهانی شدن، ظهور و گسترش انقلاب اطلاعات است، نخستین چالش در این زمینه ناظر به ماهیت معرفت در نظر گرفته شده است. بر این اساس، ویژگی اساسی دانش را باید در این معادله جستجو كرد: "دانش= اصلاعات". این امر كه با فروكاهش وجوه گوناگون دانش به اطلاعات كمی همراه است، به بحران مشروعیت دانش منجر می شود. گذشته از آن، با توجه به اینكه دانش، دارای جایگاهی اجتماعی است، بنابراین، شكل و ویژگیهای اجتماع در عصر جهانی شدن، بر دانش تاثیر خواهد گذاشت. از سویی نیز، دیدگاه اجتماع مجازی، ما را به بازاندیشی درباره دانش و نیز مساله هویت فرا می خواند، زیرا به تبع اجتماع مجازی، سخن از هویت مجازی به میان می آید كه ملازم با انشقاق هویتی است. تعلیم و تربیت برای مواجهه با این چالشها نیازمند آن است كه: الف) در برابر فروكاهش دانش به اطلاعات، مقاومت ورزد و دانش را نه با اطلاعات بلكه با خردمندی برابر بگیرد؛ ب) شیوه های خیال ورزانه و خلاقانه را بسط دهد؛ ج) مطالعات میان رشته ای را به منزله شیوه ای مهم برای بسط خیال ورزی، گسترش دهد؛ و سرانجام؛ د) ارتباط هایی میان اجتماع های مجازی واقعی دانش آموزان ایجاد كند.
كلید واژه: جهانی شدن، لیوتار، معرفت شناسی، چالش آموزشی، تعلیم و تربیت، اطلاعات دانش، اجتماع مجازی، هویت مجازی

لینک کمکی