فایل ورد (word) ارزيابي آثار محيط زيستي بزرگراه تهران– پرديس بر تخريب اكوسيستم مناطق حفاظت شده خجير و سرخه حصار

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد (word) ارزيابي آثار محيط زيستي بزرگراه تهران– پرديس بر تخريب اكوسيستم مناطق حفاظت شده خجير و سرخه حصار دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد (word) ارزيابي آثار محيط زيستي بزرگراه تهران– پرديس بر تخريب اكوسيستم مناطق حفاظت شده خجير و سرخه حصار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد (word) ارزيابي آثار محيط زيستي بزرگراه تهران– پرديس بر تخريب اكوسيستم مناطق حفاظت شده خجير و سرخه حصار،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد (word) ارزيابي آثار محيط زيستي بزرگراه تهران– پرديس بر تخريب اكوسيستم مناطق حفاظت شده خجير و سرخه حصار :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : محيط شناسي

تعداد صفحات :13

فعالیت های بشر اغلب تاثیرات ناسازگاری بر سیماهای طبیعی سرزمین و اكوسیستم ها می گذارند. سیماهای طبیعی سرزمین زیستگاه ها را دربرمی گیرند و ازبین رفتن و قطعه قطعه شدن زیستگاهها، دو تهدید مهم برای تنوع زیستی به شمار می روند. ارزیابی آثار محیط زیستی به عنوان یك فرایند سیستماتیك و مستند برای شناسایی و ارزیابی آثار مستقیم و غیرمستقیم پروژه های توسعه ای در محیط زیست های متفاوت، دربرگیرنده روشی مناسب برای كمّی كردن و پیش بینی از آثار دست رفتن و قطعه قطعه شدن اكوسیستم ها بر تنوع زیستی نیست. این مقاله به ارزیابی آثار محیط زیستی بزرگراه تهران – پردیس بر تنوع زیستی دو منطقه حفاظت شده خجیر و سرخه حصار كه در استان تهران واقع شده اند.می پردازد. .در این ارزیابی دو نوع آثار مربوط به" از دست دادن مستقیم اكوسیستم ها" و "قطعه قطعه شدن اكوسیستم ها " مدنظر قرار گرفتندبرای محاسبه از دست دادن اكوسیستم، محدوده ضربه گیری در دوطرف مسیر جاده در نظر گرفته شد و میزان از دست دادن اكوسیستم ها با رویهم گذاری نقشه مسیر, زون ضربه گیر و نقشه اكوسیستم ها محاسبه شد. نتایج مورد انتظار از این روی هم گذاری نیز در جدولی كه برای گزینه های مختلف پیشنهادی پروژه از همین طریق تهیه شد، ارایه گردید و از دست رفتن اكوسیستم برای هر تیپ اكوسیستمی محاسبه شد. علاوه بر این، سه شاخص ناحیه مركزی لكه، جداشدگی لكه و میزان تخریب لكه برای پیش بینی آثار قطعه قطعه شدن در نظر گرفته شد.این شاخص ها به طور غیرمستقیم برای بررسی میزان زیست پذیری اكوسیستم بررسی شدند.سرانجام آثار پروژه، براساس یافته ها پیش بینی شدند و برای ارزش گذاری اكوسیستم ها به عنوان جزیی از فرایند ارزیابی آثار، نادر بودن هر لكه مورد محاسبه قرار گرفت. نسبت بین پوشش واقعی و پوشش بالقوه هر لكه اكوسیستمی نیز به عنوان شاخصی برای بیان نادربودن اكوسیستم مورد استفاده قرار گرفت و در نتیجه كاربرد این روش شناختی، ارزیابی آثار بر تنوع زیستی، احداث بزرگراه تهران – پردیس را تایید نمود.
كلید واژه: ارزیابی، بزرگراه، تنوع زیستی، سیمای سرزمین، قطعه قطعه شدن لکه اکوسیستمی، مناطق حفاظت شده خجیر و سرخه حصار

لینک کمکی