فایل ورد (word) بررسي توليد معنا در فضاي شهري برمبناي تئوري ساخت يابي (مطالعه موردي: بازار تبريز)

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

 فایل ورد (word) بررسي توليد معنا در فضاي شهري برمبناي تئوري ساخت يابي (مطالعه موردي: بازار تبريز) دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد (word) بررسي توليد معنا در فضاي شهري برمبناي تئوري ساخت يابي (مطالعه موردي: بازار تبريز)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد (word) بررسي توليد معنا در فضاي شهري برمبناي تئوري ساخت يابي (مطالعه موردي: بازار تبريز)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد (word) بررسي توليد معنا در فضاي شهري برمبناي تئوري ساخت يابي (مطالعه موردي: بازار تبريز) :


سال انتشار : 1396

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهشهاي جغرافياي انساني (پژوهش هاي جغرافيايي)

تعداد صفحات :20

خوانش معنا در فضاهای شهری که در گرو فهم فرایند تولید معنا در زمینه شکل گیری آن است، در درک بسیاری از پدیده های شهری راهگشاست.در این پژوهش، به بررسی روند معنادارشدن و خوانش فضا و عوامل موثر بر آن از دریچه ای ویژه پرداخته می شود و تحلیل نحوه تولید و بازتولید معانی، با تاکید بر زمینه های اجتماعی و فرهنگی فضای شهری و به عبارتی «متن» مورد نظر، موضوع اصلی این پژوهش است. براین اساس، با رویکردی نوین به موضوع تولید معانی پرداخته شده است، رویکردی که برپایه بن مایه های معنی شناسی در حوزه زبان شناسی شکل گرفته و مشتمل بر دیدگاه های ساختارگرایی و خوانش مخاطب است. در این رویکرد، با تاثیرپذیری از تئوری «ساخت یابی»آنتونی گیدنز در جامعه شناسی- که شامل دو وجه عمده «ساخت» و «عاملیت انسان» در تحقق پدیده های اجتماعی است- و تطبیق آن با ویژگی های فضای شهری (به عنوان یک متن)، عوامل شکل دهنده به فضاهای معنادار بررسی می شود. بر اساس این رویکرد، فضای نوشتاری (ساخت) و فضای گفتاری (کنش خوانش)، عوامل اصلی در قرائت فضای زیستی انسان هستند و زمینه تولید معنا را فراهم می کنند. از این منظر، ساختار فضا به همراه روابط فرهنگی و اجتماعی متجلی در الگوهای رفتاری بهره برداران، به تولید معنا در فضاهای شهری منجر می شود. به منظور آزمایش فرضیه، بازار تبریز به عنوان نمونه ای از فضای شهری معنادار در شهر ایرانی بررسی شد. نتایج مطالعه این مجموعه فضایی، نشانگر انطباق کامل ساختار فضایی و الگوهای رفتاری جاری در فضاست.
كلید واژه: الگوی رفتاری، بازار تبریز، تئوری ساخت یابی، ساختار فضا، معنای فضای شهری

لینک کمکی